Het verhaal achter het logo en de huisstijl van HuidBalans

Voor ons is het vanzelfsprekend dat een logo allerlei details bevat die passen bij het bedrijf en de bedrijfsmissie. Na een uitgebreide inventarisatie, samen met de klant, brengen we de kernwaardes in kaart op basis waarvan wij starten met ontwerpen.

Voor Saartje mochten we eerder, nog in haar oude huisstijl en onder haar oude bedrijfsnaam, al allerlei zakelijke reclame items ontwerpen. Hoe mooi is het dan dat ze als tevreden klant naar ons toekwam toen ze haar bedrijfsnaam wilde veranderen en hier natuurlijk een hele nieuwe huisstijl aan wilde koppelen.

Een nieuwe, frisse start.

Graag vertellen we je meer over de diepere lagen die, soms subtiel, soms minder subtiel, verwerkt zijn in dit logo.

Het logo van HuidBalans bestaat uit meerdere elementen die samen één geheel vormen.
De huisstijl heeft een chique uitstraling, passend bij het niveau van de behandelingen die HuidBalans aanbiedt en de kwaliteitsproducten waarmee gewerkt wordt.

 

HuidBalans toelichting logo

Klik op het plaatje om te vergroten.

Kernwaardes

‘Balans’ is het uitgangspunt van het logo en de huisstijl voor HuidBalans.
Zowel de symbolische balans tussen innerlijke en uiterlijke schoonheid als letterlijk een ‘balans weegschaal’  wat weer mooi aansluit bij de andere kernwaarden van HuidBalans ‘een fit lichaam en figuurverbetering’. De balansvorm is subtiel verwerkt in de aangepaste vorm van de letter ‘A’ met een subtiel boogje die de ‘poten van de letter’ verbindt, zoals het schaaltje van een weegschaal.

Een wat meer in het oog springende boogvorm is de ‘swoosh’ onder het logo.
Hierin zit een glittertje verwerkt als link naar beauty- en cosmeticaproducten.
De ‘swoosh’ zou zo een veegje crème of make up kunnen zijn zodat subtiel te zien is dat HuidBalans een schoonheidssalon is. Ook staat de swoosh voor de finishing touch en de aandacht waarmee Saartje haar bedrijf runt en klanten bedient. De swoosh verbindt de naam en de slogan en trekt de aandacht naar het logo.

Huisstijlitems

Op de gedrukte huisstijlitems zoals bijvoorbeeld het afsprakenkaartje en de cadeaubon ligt over de ‘swoosh’ een doorzichtig glanslaagje wat het een extra luxe uitstraling geeft. Passend bij de luxe waar je je in onderdompelt als je bij HuidBalans bent.

De boogvorm van de swoosh kan ook geïnterpreteerd worden als een glimlach. Na een bezoek aan HuidBalans ga je met een glimlach op je gezicht weer naar huis!

De slogan “Wees de mooiste versie van jezelf!” sluit hier perfect op aan.

Deze uitstraling komt terug op alle huisstijlitems, van de visitekaartjes, de afsprakenkaartjes, de cadeaubon tot de gevelreclame en een opvallend spandoek in de bedrijfstuin.

huidbalans drukwerk

Voor het lettertype is een strakke, cleane, goed leesbare variant gekozen wat goed aansluit bij pure schoonheid. Om onderscheid te maken tussen de twee woorden hebben we hier verschil in kleur en lijndikte in aangebracht.

Een van de inspiraties voor het logo was de grote foto van een olifant aan de muur van de schoonheidssalon (deze zie je meteen bij binnenkomst).
De olifant is onder andere een symbool voor kracht en wijsheid en sluit zo perfect aan bij ‘in balans zijn’. De lichtbruine aardetint van het logo is hierop gebaseerd en vormt zo de koppeling met de olifant en natuur.

Een vleugje glamour en een natuurlijke basis houden elkaar zo mooi in balans in het logo en de huisstijl van HuidBalans!

Check vooral ook de website van HuidBalans of volg Saartje via haar socials.

visitekaartjes cadeaubon

Aansluitend op de huisstijl voor HuidBalans mochten we ook een logo ontwerpen voor Saar’s BabySpa (gevestigd in hetzelfde pand in Dommelen). Passend bij het HuidBalans logo en toch heel eigen. Hierover lees je later meer in een ander blog.

Wil jij ook een logo dat jouw merkbekendheid versterkt?

Heb jij, net als Saartje, een nieuwe bedrijfsnaam en – visie? Het gevoel dat jouw logo niet (meer) bij je past of ben je op zoek naar een heel nieuw logo? Lees dan vooral even ons blog waarin we vertellen hoe een huisstijlontwerptraject bij ons werkt.

Of vul meteen, vrijbijvend, onze vragenlijst “ontwerp huisstijl / logo” in. Deze vind je onderaan de zakelijke prijslijst op onze website (deze gebruiken wij als basis / uitgangspunt voor een ontwerptraject). Dan hebben we alle basisinfo compleet om jou zo goed mogelijk te informeren.

Heb je nog vragen of wil je een vrijblijvend kennismakingsgesprek met ons aanvragen dan kan dat ook via onze website natuurlijk.

Groeten en wie weet tot gauw,

Elise & Chantal

blog over ons ontwerp- en illustratiewerk
webshop groeikaarten en houten herinnerboeken
Meld je aan voor onze nieuwsbrief